Samen met Veldhoven Gezond starten we een inzamelactie op scholen. Want op steeds meer plekken zien we hetzelfde gebeuren: sportkleding blijft thuis in de kast liggen, terwijl er kinderen zijn die niet altijd de juiste outfit hebben om mee te doen op het sportveld of in de gymles.
Een sportbroek die niet meer past. Sportschoenen die te klein zijn geworden. Een trainingspak dat niet meer wordt gedragen. Voor het ene kind ligt het ongebruikt in de kast. Voor een ander kind kan het precies het verschil maken tussen aan de kant blijven staan of vol mee kunnen doen.
Daarom plaatsen we van 16 mei tot en met 1 juni DRIP-inzamelpunten op scholen in Veldhoven. Ouders en kinderen kunnen daar goede, schone en direct draagbare sportkleding inleveren. Denk aan sportshirts, sportbroeken, trainingspakken en sportschoenen. Geen afdankertjes, maar items waar een ander kind zo het veld of de gymzaal mee op kan.
Na de inzamelperiode halen wij de kleding op en zorgen we ervoor dat deze via DRIP weer terechtkomt bij kinderen die het goed kunnen gebruiken. Zonder formulieren, zonder gedoe. Kinderen kiezen zelf wat past, lekker zit en goed voelt uit onze mobiele DRIP-sportshop.
Daarnaast is DRIP ook aanwezig tijdens Healthy Fest in Veldhoven. Daar delen we ons verhaal, zamelen we sportkleding in en laten we zien hoe eenvoudig het kan zijn om samen sport toegankelijker te maken.